annonser her

10 prosents økning for Reiselivsmessen

- 33.328 mennesker besøkte årets reiselivsdager på Lillestrøm. Dette er 10 prosents økning og strålende tall. Vi øker etter historiens verste år for turismen verden over, hvor stort sett alle har opplevd tilbakegang. 85,5 prosent av publikum er dessuten i kjøpsmodus viser Argus Analyse undersøkelse. Det er en gledelig og viktig beskjed både for oss og for utstillerne, sier prosjektleder for Reiseliv, Torill Engelberg i Norges Varemesse.

- Dette viser at Reiseliv har flere viktige dimensjoner: Vi er Norges nasjonale arena og møteplass for vår egen turist- og besøksindustri. Vi er de internasjonale nasjoners utstillingsvindu i Norge. Vi er en gedigen plattform for relasjonsbygging og møtevirksomhet, og vi er ikke minst en særdeles slagkraftig arena for direkte salg. I år hadde vi flere nyheter og samarbeidskonstellasjoner, blant annet med HSMAI/Møtebørsen og en egen fotomesse, og vi la til ytterligere en dimensjon som vi nå satser sterkt på fremover, nemlig kunnskaps- og kompetansebygging, sier en fornøyd Torill Engelberg.

Det er Argus Analyse som har gjennomført publikumsundersøkelsen i løpet av de to publikumsdagene lørdag og søndag, som viser at folk som kommer til Reiseliv er på reisefot, bokstavelig talt, og at hele 85,5 prosent enten kjøper sin reise på messen, eller planlegger å gjøre det innen 3 måneder.

Det har vært et tøft år for turist- og besøksindustrien i Norge som for resten av verden, med sterke budsjettkutt over alt. Derfor er også reiselivsindustrien glade for at årets Reiseliv både befestet og forsterker sin tilstedeværelse og posisjon som vår nasjonale arena for både den norske og internasjonale reiselivsindustrien.

Reiseliv 2010

Nyheten er lagt inn av: Tilbake

© 1995 - 2017 Reisenett.no